Plnoautomatické kávovary Tchibo
Máte otázky týkajúce sa Vášho plnoautomatického kávovaru Esperto? Tu získate užitočné tipy na používanie, nastavenie, čistenie, odvápňovanie a odstraňovanie porúch. Okrem často kladených otázok tu nájdete aj užitočné videonávody.
Často kladené otázky
Kontakt
- Zákaznícka linka
Tel.: 0800 212 313
Pon - Pia 8:00 - 20:00
So 8:00 - 16:00 - Kontaktný formulár
Otázky o používaní
Nie, plnoautomatický kávovar má jeden zásobník na kávové zrnká.
Kávovar je možné naplniť len jedným druhom kávových zrniek buď na espresso alebo caffè crema.
Dobré espresso si však môžete pripraviť aj s kávovými zrnami caffè crema – a naopak. Jednoducho vyskúšajte, čo Vám chutí. Ak si často pripravujete oba nápoje, odporúčame Vám silné, tmavo pražené kávové zrná caffè crema.
Dobré espresso si však môžete pripraviť aj s kávovými zrnami caffè crema – a naopak. Jednoducho vyskúšajte, čo Vám chutí. Ak si často pripravujete oba nápoje, odporúčame Vám silné, tmavo pražené kávové zrná caffè crema.
"Plnoautomatický kávovar je dokonale zladený s výrobkami BARISTA od Tchibo (espresso a caffè crema). Samozrejme, môžete si pripraviť aj iné kávy Tchibo. Tu Vám prezradíme, aký stupeň mletia by ste mali nastaviť pre dokonalý chuťový zážitok:
"
- BARISTA Espresso stupeň mletia 1
- Espresso Sicilia Style stupeň mletia 1
- Espresso Milano Style stupeň mletia 1
- BARISTA Caffè Crema stupeň mletia 2
- Caffè Crema Intense stupeň mletia 2
Pri vývoji plnoautomatického kávovaru naši odborníci na kávu Tchibo otestovali všetky vhodné kávy Tchibo a stanovili ideálny stupeň mletia a ideálny druh prípravy.
Odporúčania týkajúce sa optimálneho nastavenia stupňa mletia:
- BARISTA Espresso stupeň mletia 1
- Espresso Sicilia Style stupeň mletia 1
- Espresso Milano Style stupeň mletia 1
- BARISTA Caffè Crema stupeň mletia 2
- Caffè Crema Intense stupeň mletia 2
Mliečne nápoje dokáže pripraviť len Esperto Latte.
Modely Esperto Caffè určené len na kávu nedokážu pripraviť mliečnu penu.
Prípadne sa však môžete rozhodnúť pre elektrický alebo indukčný napeňovač mlieka.
Modely Esperto Caffè určené len na kávu nedokážu pripraviť mliečnu penu.
Prípadne sa však môžete rozhodnúť pre elektrický alebo indukčný napeňovač mlieka.
Keď nestlačíte tlačidlo pary, napeňovanie mlieka automaticky skončí po cca 90 sekundách. Mliečna pena je hotová. Hneď potom môžete pripraviť kávu.
Áno. Aby ste získali horúcu vodu, po zapnutí kávovaru na niekoľko sekúnd stlačte tlačidlo „Napeniť mlieko“, kým sa nad ním nerozsvieti funkcia „Horúca voda“. Ak jedenkrát stlačíte tlačidlo „Napeniť mlieko“, spustíte vytekanie vody; opätovným stlačením tlačidla ho ukončíte. Ak si potom budete chcieť napeniť mlieko, znovu stlačte tlačidlo „Napeniť mlieko“ a držte ho stlačené dovtedy, kým nad ním nezmizne funkcia „Horúca voda“.
Podrobnosti o technických údajoch jednotlivých modelov sa dozviete tu:
Tchibo chce umožniť pôžitok z čerstvo pripravenej kávy čo najväčšiemu množstvu ľudí. Preto je plnoautomatický kávovar vybavený všetkým, čo potrebuje (napr. kvalitným kužeľovým mlecím zariadením). Keďže sa však sústredí na relevantné funkcie, zaplatíte len za to, čo skutočne prispieva k pôžitku z kávy. Takto vzniká bezkonkurenčný pomer ceny a výkonu plnoautomatického kávovaru Tchibo.
Otázky o čistení a odvápňovaní
Pri každodennom používaní plnoautomatického kávovaru odporúčame čistenie sparovacieho zariadenia raz za týždeň.
Kávovar by ste mali odvápniť, hneď ako sa to zobrazí na displeji. Takto ušetríte elektrickú energiu a zvýšite životnosť Vášho kávovaru. Podľa toho, ako často používate Váš plnoautomatický kávovar, by odvápňovanie malo prebiehať jedenkrát mesačne až niekoľkokrát ročne.
Program odvápňovania sa skladá z dvoch krokov: odvápňovanie a preplachovanie. Všetky podrobnosti nájdete v návode na použitie a vo videonávode:
Na odvápňovanie odporúčame špeciálny odvápňovač od Durgol.
Program odvápňovania sa skladá z dvoch krokov: odvápňovanie a preplachovanie. Všetky podrobnosti nájdete v návode na použitie a vo videonávode:
Na odvápňovanie odporúčame špeciálny odvápňovač od Durgol.
Otázky o nastavení a odstraňovaní porúch
Najmä pri espresse je množstvo nápoja natoľko malé, že rýchlo vychladne. Preto je najlepšie, ak šálku pred prípravou predhrejete horúcou vodou.
Nastavte jemnejší stupeň mletia a príp. stlačte tlačidlo Intense+-.
Proces preplachovania sa automaticky spustí pri každom zapnutí kávovaru. Tento proces môžete prerušiť stlačením tlačidla vody, nemôžete ho však deaktivovať.
Pri preplachovaní sa vypláchnu zvyšky kávy a zvyšková voda z rúrok kávovaru a výpustného otvoru kávy. Toto je dôležité, aby ste si Vašu kávu mohli vždy vychutnávať v zvyčajnej kvalite a teplote.
Ďalšie podrobnosti o možných prispôsobeniach si môžete prečítať v návode na použitie v časti „Prispôsobenie automatického preplachovania“.
Pri preplachovaní sa vypláchnu zvyšky kávy a zvyšková voda z rúrok kávovaru a výpustného otvoru kávy. Toto je dôležité, aby ste si Vašu kávu mohli vždy vychutnávať v zvyčajnej kvalite a teplote.
Ďalšie podrobnosti o možných prispôsobeniach si môžete prečítať v návode na použitie v časti „Prispôsobenie automatického preplachovania“.
Z kávovaru sa musí odstrániť vodný kameň, aj keď nesvieti symbol „Odvápňovanie“. Postupujte podľa opisu v časti „Odvápňovanie“ v návode na použitie alebo podľa krokov vo videu o odvápňovaní:
Kávovar sa automaticky prepne do pohotovostného režimu, keď sa počas približne 10 minút nestlačilo žiadne tlačidlo. Tým šetríte elektrickú energiu.
Tento časový interval môžete predĺžiť na 20 alebo 30 minút. Pri nových modeloch je možný časový interval dokonca 120 minút. Všetky podrobnosti nájdete v návode na použitie v časti "Pohotovostný režim (Stand-by)".
Tento časový interval môžete predĺžiť na 20 alebo 30 minút. Pri nových modeloch je možný časový interval dokonca 120 minút. Všetky podrobnosti nájdete v návode na použitie v časti "Pohotovostný režim (Stand-by)".
Kávovar spozná prázdny zásobník na kávové zrná na základe spotreby elektrickej energie motora mlecieho zariadenia. Už aj malé množstvo kávových zŕn stačí na to, aby sa zabránilo spusteniu výstražného symbolu.
Tomu, aby určité množstvo kávy nespadlo vedľa sparovacieho zariadenia, sa technicky nedá úplne zabrániť. Môže k tomu dôjsť najmä vtedy, keď je nastavený hrubý stupeň mletia alebo sa používa tlačidlo Intense+-, pretože v tomto prípade je sparovacie zariadenie naplnené čo najväčším množstvom kávy.
Senzor nádržky na vodu by mal rozpoznať prázdnu nádržku, zabrániť chodu naprázdno a nechať rozsvietiť príslušný výstražný symbol. Zvyšky vody na vonkajšej strane nádržky však môžu rušiť senzor. V tomto prípade odporúčame, aby ste nádržku po naplnení zvonka vysušili.
Nádržka by sa nemala plniť, kým je vložená v kávovare.
Nádržka by sa nemala plniť, kým je vložená v kávovare.
Kávovar nekontroluje množstvo usadeniny v nádobe na kávovú usadeninu, ale ráta počet pripravených káv. Môže sa teda stať, že aj po „priebežnom vyprázdnení“ svieti symbol „Vyprázdniť nádobu na kávovú usadeninu“. Vtedy stačí ešte raz vyprázdniť nádobu.
Pri vyprázdňovaní nezabudnite na to, že zásuvka spolu s nádobou na kávovú usadeninu má byť vybratá z kávovaru dovtedy, kým nezačne blikať symbol „Vyprázdniť nádobu na kávovú usadeninu“. Až potom kávovar zaregistruje, že nádoba bola vybratá.
Ak je kávovar vypnutý, vyprázdnenie nezaregistruje.
Pri vyprázdňovaní nezabudnite na to, že zásuvka spolu s nádobou na kávovú usadeninu má byť vybratá z kávovaru dovtedy, kým nezačne blikať symbol „Vyprázdniť nádobu na kávovú usadeninu“. Až potom kávovar zaregistruje, že nádoba bola vybratá.
Ak je kávovar vypnutý, vyprázdnenie nezaregistruje.
Ak tlačidlo Zapnúť/Vypnúť nebolo stlačené správne, ale len jemne, môže sa to stať. Nestáva sa to, ak bol zapínač/vypínač silne stlačený.
Ak je mlieko príliš horúce, nie je čerstvé alebo má privysoký obsah tuku, môže to mať negatívny vplyv na kvalitu mliečnej peny. Pre optimálny výsledok použite studené mlieko (max. 1,5 % tuku).
Ak ste krátko predtým napeňovali mlieko, je normálne, že najprv unikne horúca para a potom vytečie horúca voda. Takto sa kávovar schladí na teplotu potrebnú na vydávanie horúcej vody.
Ak by sa napriek očakávaniam vyskytol nedostatok, obráťte sa na náš zákaznícky servis. Naši kolegovia Vám radi pomôžu a dohodnú sa s Vami na ďalšom postupe.
- Zákaznícka linka
0800 212 313
Pon - Pia 8:00 - 20:00
So 8:00 - 16:00 - Kontaktný formulár
Ak by ste neboli spokojní s chuťou Vašej kávy, môžete vyskúšať nasledovné: pouvažujte nad výberom použitej kávy. Okrem toho môžete obmieňať intenzitu pomocou tlačidla Intense+ alebo zmenou stupňa mletia.
Ďalšie informácie nájdete v návode na použitie Vášho kávovaru.
Ak by ste mali ďalšie otázky, pokojne sa obráťte na našu zákaznícku linku Tchibo:
Zákaznícka linka Tchibo (bezplatná linka):
Tel.: 0800 212 313
PON – PIA od 8.00 do 20.00 a SO od 8.00 do 16.00 hod.
Ak by ste mali ďalšie otázky, pokojne sa obráťte na našu zákaznícku linku Tchibo:
Zákaznícka linka Tchibo (bezplatná linka):
Tel.: 0800 212 313
PON – PIA od 8.00 do 20.00 a SO od 8.00 do 16.00 hod.