Čo sme spoločne s vami zažili

Voňavá káva a každý týždeň nová ponuka spotrebného tovaru v obchodoch aj v e-shope - to je to, s čím si väčšina zákazníkov Tchibo spája. Viete ale, že sme rodinnou firmou alebo že sme dvojka v káve na Slovensku?
Tchibo bolo založené v roku 1949 v nemeckom Hamburgu ako zásielkový obchod s kávou, vtedy veľmi luxusným tovarom. Dodnes je vo vedení firmy syn zakladateľa a na rôznych pozíciách pracujú aj jeho vnúčatá. Duch zakladateľa a inovatívnosť firmy sa tak zachovala dodnes.


Tchibo na Slovensku

Na Slovensku bolo Tchibo známe už z doby pred revolúciou, pretože káva Tchibo v modrom balení bola dostupná v predajniach Tuzex. Príchod na náš trh tak bol logickou voľbou. Ten pravý kávový pôžitok potom nastal s otvorením kamenných obchodov, kde sa od začiatku predáva čerstvá káva na váhu a zároveň si ju môžete nechať pripraviť profesionálne priamo na mieste v kávovom bare.

Značka Tchibo za tie tri desiatky rokov na slovenskom trhu rozhodne nezaháľala a prichádzala s rôznymi inováciami a novinkami. Niektoré sa zachovali dodnes, iné už odniesol čas.

Obchody Tchibo

Najväčší prelom v rozvoji Tchibo na Slovensku nastal v momente, kedy sa ku káve pridala aj ponuka spotrebného tovaru. Ten sa začal predávať v roku 2008 vo vlastných obchodoch Tchibo. Sieť týchto značkových obchodov v nákupných centrách veľkých miest sa postupne rozrastala a dnes Tchibo môžete navštíviť v 19 obchodoch. Týždeň, čo týždeň v nich nájdete novú kolekciu tovaru, váženú kávu, kávové príslušenstvo a kávovary.
2008
2020



Vernostný program TchiboCard

V roku 2012 sme sa rozhodli, že začneme odmeňovať našich verných zákazníkov, ktorí sa k nám pravidelne vracajú a ponúkneme im možnosť zbierať Vernostné zrnká, ktoré im zvýhodnia ďalšie nákupy. Okrem toho majú členovia nášho programu ďalšie benefity, ako napr. dopravu z e-shopu zadarmo či výhodnejšie ceny na vybrané produkty. Dnes už máme viac ako jeden milión členov nášho klubu v Českej a Slovenskej republike.

Najväčšie distribučné centrum e-shopu v ČR

On-line predajom v Českej republike, na Slovensku i v celej strednej Európe sa darí, preto Tchibo usiluje o nové, moderné logistické centrum. Preto nie je čudné, že zmienenému regiónu najlepšie vyhovuje oblasť západných Čiech. V roku 2017 tak otvárame v logistickom parku v Chebe nové obrie distribučné centrum pre e-shop Tchibo. Aktuálne zaisťuje dodávky objednávok pre zákazníkov v 7 krajinách.

Pre českých a slovenských zákazníkov to znamená výrazné skrátenie dodacích lehôt. V túto chvíľu už začali práce na jeho ďalšom rozšírení, a ešte tento rok sa so svojimi 103.000 m2 stane najväčšou logistickou halou v Českej republike. Odchádzať by potom z neho malo až 100 tisíc zásielok denne.



Slováci Tchibo milujú

V tohtoročnom rebríčku TOP 50 zákaznícky najobľúbenejších značiek na Slovensku prieskumu spoločnosti KPMG nás slovenskí zákazníci zaradili na úžasné tretie miesto. Ocenili tak vysokú kvalitu kávy a spotrebného tovaru, dobrú cenu, ústretový personál a príjemné prostredie, ako aj udržateľný prístup našej spoločnosti. Čo viac si priať...



Kofeínová voda Tchibo Coffizz

Úplnou novinkou tohto roku a unikátnym nápojom, ktorý sme aktuálne uviedli na trh je kofeínová voda Tchibo Coffizz, pripravená zo zelených zŕn kávy 100% Tchibo Arabica. Chutí ako voda, ale zároveň ponúka funkčné benefity kávy - dodáva energiu, povzbudí myseľ, udržuje v strehu a hydratuje. Predstavuje číru energiu prírodného kofeínu so silou zodpovedajúcou dvojitému espressu. V ponuke je vo dvoch ovocných príchutiach - marakuja alebo citrón a mäta.

Naše reklamy, ktoré ste milovali

Rezonuje vám i dnes v ušiach slogan Tchibo – Le Cafè alebo sa naoko čudujete, že daný výrobok je z Tchiba, kde predsa majú len kávu? Pripomeňte si niektoré z našich najobľúbenejších televíznych reklám.
90. roky minulého storočia sa niesli v znamení povestného Tchibo Le Cafè.
V roku 2004 sme dojali nejednu ženu žiadosťou o ruku prostredníctvom šálky kávy.
A v roku 2014 sme sa Vám snažili ukázať, že Tchibo nie je len káva.
Taktiež nemôžeme zabudnúť ani na staré dobré Eduscho, ktoré sa nám predstavilo v naozajstnom retro štýle.

Podnikáme zodpovedne - aj v Slovenskej republike

Vo všetkých miestach, kde Tchibo pôsobí sa zapájame do činnosti mnohých miestnych komunít a realizujeme rad projektov. Nie je tomu inak ani na Slovensku. Sme zástancami stratégie „najskôr konajme a až potom o tom hovorme“. Preto o nás možno ešte mnoho vecí neviete.
V rámci našich lokálnych aktivít sa zameriavame predovšetkým na vzdelávanie, a to v duchu hesla „Nedávame ryby darom, ale učíme, ako ryby chytať“ a pomoc šitú na mieru konkrétnym potrebám. Neziskové organizácie podporujeme formou manuálneho aj expertného dobrovoľníctva.



TOP Zamestnávateľ

Veľký dôraz kladieme tiež na starostlivosť o našich zamestnancov. Veríme, že prvým krokom k naozajstnému napĺňaniu filozofie spoločenskej zodpovednosti je informovaný a aktívne zapojený zamestnanec. Preto bežné aktivity pre zamestnancov prepájame s aspektmi zodpovednosti a snažíme sa im sprostredkovať osobný zážitok, ktorý si odnesú aj do svojho súkromného života. Okrem iného aktívne podporujeme zladenie pracovného a rodinného života našich zamestnancov.


Láskavá šálka

Sociálnym kaviarňam, ktoré dávajú šancu ľuďom s rôznymi hendikepmi a pomáhajú im nájsť silu zapojiť sa do práce a normálneho života, pomáhame napríklad formou dobrovoľníckeho programu „Láskavá šálka“. Zamestnanci z našich obchodoch a trénerky sa v rámci tohto programu delia o svoje skúsenosti z každodennej praxe v obchodoch a ponúkajú poradenstvo v tom, čo vedia najlepšie – o príprave kávy a obsluhe zákazníka. Vďaka veľkému záujmu zo strany kaviarní a nadšeným dobrovoľníkom program Tchibo úspešne pokračuje a rozvíja svoj potenciál.

Káva pre hrdinov

V reakcii na pandémiu vznikol z popudu zamestnancov Tchibo jedinečný charitatívny projekt Káva pre hrdinov. Naším cieľom bolo povzbudiť hlavne zdravotníkov v prvej línii, ale aj policajtov a pracovníkov v sociálnych službách kofeínom a chvíľkou oddychu s kávou či kávovou limonádou Mazagrande. Chceli sme zároveň týmto hrdinom vyjadriť podporu, obdiv a uistiť ich, že v tejto ťažkej situácii nezostávajú osamotení. Pomoc sme opäť šili jednotlivým subjektom na mieru. Predajcovia zo všetkých našich obchodov dostali plnú dôveru, aby darovali kávu i ďalšie produkty ľuďom a organizáciám, ktoré pomáhali v ich okolí. Do projektu sa nezištne zapojil rad zamestnancov. Spoločnými silami sme od jari 2020 do jari 2021 podporili hrdiny viac než 12 tonami kávy, 17 000 plechovkami Mazagrande a 4 kávovarmi.
Toto všetko a mnoho ďalšieho sa nám podarilo za krásnych 30 rokov na slovenskom trhu, a to predovšetkým vďaka priazni vás, zákazníkov. Dnes už teda Tchibo rozhodne nie je synonymom len pre kvalitnú kávu, je jedinečným a farebným svetom, ktorý láka a prekvapuje, a i naďalej bude. Tešíme sa na ďalších minimálne 30 spoločných rokov!